B&U MTB

B & U Mountainbike

Solbjerg IF MTB har fokus på at fremme børnenes og de unges færdigheder på mountainbike og lyst til at køre. Derudover er formålet at give børn, unge og voksne en motionsform i naturen, da vores klubhus er under åben himmel i skoven og naturen. Og mountainbike er noget, vi kører sammen.

Man kan blive våd eller beskidt, da skoven ofte er mudret. Det er også de færreste, der helt undgår at få en lille skramme en gang imellem.
Far eller mor er velkomne til at køre med, hvis de har lyst, og vi kan altid bruge frivillige hjælpetrænere.
Vi vil som udgangspunkt altid slutte træningen af med at hygge og spise frugt som Superbrugsen Solbjerg Sponsere til os og fortælle røverhistorier fra dagens træning.

Vi følgende hold i Solbjerg IF MTB:

MiniMTB

MiniMTB holdet er egentlig to hold i et, den ene del af holdet er for børn som kan starte det år man bliver 5år og har et år på MiniMTB holdet inden man kommer på holdet med de større børn. Den anden del af holdet er for børn der er meget usikre på sin MTB men stadig gerne vil starte til MTB. Det betyder at man selvfølgelig starter på MiniMTB men så snart instruktøren mener barnet er klar til det rykker vi barnet op på næste hold internt. På dette hold handler det om at blive tryg på sin MTB uanset alder. Derudover bruger vi rigtig meget tid på at leje på cyklerne.

B & U MTB Hold
På dette hold kan børnene starte fra det år de bliver 6 år og op af. Vi gør meget ud af at dele dem op i niveau, så børnene passer sammen. På dette hold forventes der at man kan skiftegear, bremse og har en rimelig balance på cyklen og samtidig er tryg på en cykel.
6år og op

Alle B&U MTB hold kræver at man har en Mountainbike, det betyder at det er MTB med håndbremser til både for og bagbremse, og udvendige gear. Fodbremse og indvendige gear fungere ikke til MTB træning.

Tilmelding til det børnehold der passer i alderen til dit barn.

Instruktører B & U

Her finder du vores seje instruktører for Børn og ungdomsholdene. De fortjener en kæmpe respekt for det arbejde de ligger i den sejeste klub i DK ;-)

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål.

KidsLiga

Hvad er KidsLiga MTB løb

Cykel og udstyr

Al træning i Solbjerg IF MTB - Børne foregår med cykelhjelm, også forældre hvis de kører med.
Børnene skal have praktisk tøj på, der tåler vand og mudder og som svarer til vejret.
Da vi cykler mange sammen,  er det også vigtigt, at udstyret er i orden, da der er mange, der skal stå og vente, hvis cyklen ikke fungerer. Børn kan deltage på en mountainbike, dvs. der skal være håndbremser, gear og brede dæk med knopper på. Cyklen skal passe i størrelsen og i øvrigt være i orden, dvs. gear og bremser skal fungere og kæden skal være smurt.

Ture og sociale arrangementer

Vi kommer som udgangspunkt til en gang i måneden at lave en fælles tur hvor vi mødes i en lidt større skov, og cykle ture, eller mødes med andre Børne MTB klubber i Østjylland for at hygge og have det sjovt.

Husk:

Anbefalinger

Sociale medier

Følg med i vores Facebook gruppe på nedenstående link.:
Solbjerg IF MTB - B&U Facebookgruppe
På denne facebook gruppe vil alle træninger blive slået op i begivenheder.

Vi har også en officiel facbook side som jeg vil anbefale at følge. Her vil der kommer nyheder, videoer og andre offentlige ting som vi gerne vil reklamere med, se nedenstående link.:
Solbjerg IF MTB Facebook side