Mandfolk på MTB

Starter op igen!!

NÅR LIVVIDDE, ALDER OG GREJ IKKE ER EN HINDRING
Vores motionsfællesskab ”Mandfolk på MTB” starter op igen!!.

Fylder du godt i landskabet og kan du lide at spise dig mæt hver aften? Har du en cykelhjelm, en nogenlunde velfungerende mountainbike eller et ønske om at prøve en? Og ja – er du en mand! Så skal du tjekke Solbjerg IF’s Mandfolk på MTB ud. Hos ”Mandfolk på MTB” er det nemlig det sociale og fællesskabet, der er i centrum og absolut ikke, hvem der ser bedst ud i tætsiddende cykeltøj eller hvem der kører hurtigst eller længst.

Opstart søndag d. 6 september kl. 10.00 ved Solbjerg Bike Park

MTB for den ”almindelige Hr. Danmark”
Hos Mandfolk på MTB i Solbjerg IF MTB, går man målrettet efter at få flere helt almindelige mænd op af sofaen og ud i naturen og nyde fællesskabet sammen med en masse gode mennesker:

”Vi starter op igen, fordi vi tror der stadig sidder folk rundt omkring, som har et ønske om at få noget motion. Men det kan være svært at have mod eller lyst til at motionere sammen med en gruppe, som er i god form og kører hurtigt, langt og teknisk”, siger Max, der er den nye tovholder i mandfolke-fællesskabet.

”Ingen har lyst til at være den, der kommer halsende efter resten af gruppen og alle får mest ud af motion med andre på cirka samme niveau. Derfor er der ingen mål på hvor hurtigt vi skal køre, bare vi har det sjovt sammen.”

FLERE SKAL ’BEVÆGE SIG FOR LIVET’
Initiativet er skabt i et samarbejde mellem Solbjerg IF MTB og Bevæg dig for livet – Cykling, som i disse år arbejder intenst for at styrke klubberne med henblik på at få flere danskere op på cyklen og ud i naturen:

”Mountainbike er rigtig godt, hvis man vil i gang med at motionere, men bærer rundt på nogle ekstra kilo. Det er nemt at gå til og perfekt, hvis du vil undgå overbelastninger. Vi arbejder målrettet på at få flere danskere til at være aktive og skabe nogle gode fællesskaber blandt mennesker, og med ”Mandfolk på MTB” her i Solbjerg, kommer vi et skridt tættere på det mål”, siger Martin Wang Hjørngaard, der er Udviklingskonsulent hos Danmarks Cykle Union og arbejder i projektet Bevæg dig for Livet - Cykling.

Tilmeld dig Mandfolk på MTB i Solbjerg IF MTB

Følg med i vores facebook gruppe hvor alle træninger bliver lagt op som begivenheder.
Mandfolk på MTB - Solbjerg IF MTB facebook gruppe

Vi træner på mandfolk på MTB søndage kl. 10:00 – 11:00 måske længere hvis det er hyggeligt.

Vil du vide mere om turene ved Solbjerg, så er du velkommen til at kontakte Max Lausen, tlf. 60 89 26 00.

Kom frisk og tilmeld dig, der er plads til alle, både folk der aldrig har kørt MTB før, eller hvis du bare ønsker at cykle i noget fedt tøj er du velkommen.

Vi har også en officiel facebook side som vi kan anbefale at følge. Her vil der kommer nyheder, videoer og andre offentlige ting som vi gerne vil reklamere med.
Link: Solbjerg IF MTB Facebook side

Bevæg dig for livet - Cykling er et resultat af Bevæg dig for livet-visionen mellem DIF, DGI, TrygFonden og Nordea-fonden. Ønsket er at udbrede vores passion for cykling, så endnu flere kan opleve glæden ved at være en del af cykelsporten, cykelmiljøet, klub- og foreningslivet. Og det vil vi gøre sammen med foreninger og udøvere.

Vi træner på følgende tidspunkter med de forskellige hold:

Hold Niveau Ugedage Tidspunkt Bemærkninger
Sporhundene Mellemliggende Onsdage 18:00
Mudder & Stiletter Begynder / mellemliggende Torsdage 18:00 Som udgangspunkt kun for kvinder
Mandfolk på MTB Begynder Søndage 10:00 Som udgangspunkt kun for mænd

Tidspunkterne kan varriere. Alle hold mødes med udgangspunkt i Solbjerg BikePark, med mindre andet er aftalt. Hold øje med facebook gruppen

I er meget velkommen til kontakte os hvis i har spørgsmål.
Vi har hold og plads til alle! Både dem der aldrig har kørt MTB før, dem der er på mellemniveau og de hurtige der har styr på cyklen.

Ved du ikke om MTB er noget for dig og har du ikke en cykel, så kan du låne en af os!

Hvis du ønsker at tilmelde dig et hold så klik her for tilmelding